Bara vanligt vatten.

2010-10-25 @ 22:06:08

Jag måste börja dricka mer vatten varje dag, urusel på det. Minst 1,5 liter - vilket motsvarar 6-8 glas, hjälp! Men se bara vad som händer om man inte dricker vatten, när det är brist på vatten i kroppen;

  • Låg vattenkonsumtion leder lätt till förstoppning.
  • Låg vattenkonsumtion leder till trötthet, sämre intellekt, koncentrationsförmåga, och prestationsförmåga. Bara några procents vattenbrist får oss i obalans och försämrar kroppens funktionalitet. Vid 10 % vattenbrist drabbas du lätt av värmeslag, 20 % vattenbrist leder till uttorkning av kroppen och tillsist död.
  • Låg vattenkonsumtion försämrar fettförbränningen och försämrar muskeluppbyggnaden i kroppen samt bryter ner muskler.
  • Låg vattenkonsumtion anses av vissa kunna vara en viktig grundorsak till en rad sjukdomar som exempelvis ledgångsreumatism, magsår, tarmsjukdomar m fl.
  • Ett tecken på onaturligt stor vattenbrist är ofta återkommande muntorrhet.
  • Låg vattenkonsumtion kan även lura kroppen att känna sig hungrig.
  • Obs! Alkohol och kaffe är vätskeutdrivande.
Ovan lärde jag mig idag, jag börjar bli riktigt allmänbildad på jobbet! Höhö! :)
Texten i punkterna kommer från denna sida.



Har precis skrivit färdigt ett testprov på nätet, 64 av 70 rätt, göttgött! Nu blir det en snabb kopp te och sedan sängen för fröken trötter (jag lovar att jag inte ska låta tebladen ligga och dra länge)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0