Jag fundrar.

2010-09-11 @ 23:43:15
Jag har något att fundera på. Bror min ska flytta ihop med My, hans tjej, i hennes lägenhet. Vilket medför att hans lägenhet blir tom och han undrar om jag vill ta över den. Om jag vill? Såklart! Men...

1. Det är en stooor lägenhet. Fast visst, sure, det är skönt att ha mycket utrymme. Och jag har många saker.
2. 3 800 kr i månaden. Plus bredband 89 kr i månaden. Garageplats? 200 kr i månaden (nej, jag har inte körkort, inte än i alla fall). Det är mycket pengar.
3. Jag kommer inte kunna köpa en egen på ett tag. Vilket jag ändå inte kan i nuläget (dyra lägenheter, lågt lånelöfte - ingen bra kombination).

Fast, jag villvillvill verkligen flytta hemifrån. Jag vet att jag har pengarna. Jag vet däremot inte vad jag vill göra i framtiden vilket kan vara ett minus. Men vem säger att jag inte kan ta lägenheten och flytta ur om det inte fungerar. Hey, det är brorsans lägenhet - hans problem (hehe).
Så vad funderar jag på egentligen? Vad grubblar jag på? Vad tvivlar jag på? Jag. Vet. Inte. Help me?






(Hej förresten! Jag vet, länge sedan sist, men det är ju inte onormalt för att vara jag. Sängen väntar, jobb imorgon. Perfekt för en hel natts grubbel. Natti!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0