Veckan hittills

2008-08-27 @ 23:36:37
I måndags var då min första dag i butiken. Mötte (smått nervös) upp Linnea strax efter 9 för att hinna lära mig lite innan butiken öppnade vid 10. Satt dock vid bokningen och gjorde saker jag redan kunde under dagen, så det gick bra... Var med på segway-turen 18:00 med Linnea för att lära mig det också. Vi hade en liten grupp med fransmän - busiga, knäppa, SKITIRRITERANDE killar som bara försvann efter halva turen. Gosh! Vi fann dem dock igen och åkte raka vägen hem.
Milena hade också, till Linneas och min största fasa bjudit ut 3 av dessa killar till Fridays efter jobbet. Hon hade bestämt träff vid 21 och de kom väl dit 21:30. Då var de dock totalförändrade, riktigt trevliga faktiskt...
Blev två drinkar, en massa snack, en massa flirtande från fransmännens sida (ingen av oss nappade dock), svenskalektioner och sedan en låååång väg hem. Kom i säng runt 1, alldeles för sent för att vara utvilad dagen efter, efter 5,5 timmars sömn...

Måndagens skönaste citat (á la SandraCamilla): French hot dogs!


18-turen


Fransmännen

Tisdagen flöt på utan större krusiduller, minns faktiskt inte så mycket av den... Hmm. Jo! På väg hem efter jobbet såg jag och Linnea våra ballonger. Och jag såg min ballong! Helge Niklas! Med Kjell i! Ååååååhhh, flygsugen!!! Vi såg även Jonas/Åses och Gerts ballong, samt Peaken, vem det nu var som flög den...


Helge Niklas <3

Today. Onsdag. 27 augusti. Ja? Stod en stund i Gallerian/montern imorse. Läskigt! Sålde en båt biljett. Slog in fel i kassan, men det löste sig. Var i butiken under dagen. När det var dags att packa beställningarna så skrev jag fel för FÖRSTA gången i en biljett. MEN, det löste sig, moaha! Smarta jag! Skulle skriva Jonny, men var påväg att skriva Johnny - alltså Joh. Fuckfuckfuck! Såg dock till min stora glädje (och tjejornas besvikelse?) att det var en JOHAN som skulle ha en biljett också - vilket passade utmärkt! Hänger ni med? Jaja. Fick stå en stund i Gallerian på eftermiddagen också (sålde två ballong - och jag slog in RÄTT i kassan - wiiie!), samt posta och banka. Gick prima!
På väg hem efter jobbet kunde jag inte motstå frestelsen att köpa muffins på American Cookies och glass på Montis. Vad då? Försök att själv stå 3-4 timmar framför Montis med American Cookies bakom sig - UTAN att börja dreggla!

OCH VAD SOM KOMMA SKALL:
Torsdag: Jobba. Stallet.
Fredag: Jobba.
Lördag: Frisören? Träna? FLYGA!
Söndag: La familia. FLYGA!

P.S. Apropå kräftskivan i fredags. Jag vart full! Men - sorry Åse och Jennie, det vart Elin som söp mig under bordet - och inte ni! Haha! :)
Grymt kul hade vi i alla fall! När sa ni att personalfesten skulle vara??

"Hej och välkomna till Ballongflyg Upp och Ner och Flyginformationen, gällande morgonflygningen idag lördagen den 24 augusti så måste vi...."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0