Pinsamt!

2008-12-31 @ 10:42:24
Min kära bror ringde igår:
- Tänkte åka förbi och låna en borr senare idag, är du hemma?
- Ja, du är välkommen!

(Och nu undrar ni hur det här kan bli en pinsam händelse? Hoho!)

När klockan är runt 4 ringer det på dörren så jag går och öppnar. Öppnar dörren halvt - ser ett helt obekant kvinnligt ansikte, öpnnar dörren helt - ser bror med ett glatt leende. Jahapp, bror OCH hans flickvän, som jag tidigare inte har träffat. Trevligt!
Dock kände jag mig inte alltför bekväm med tofflor, pyjamasbyxor, stor gammal ful t-shirt, rosa fleecetröja och småfett hår i en knut mitt på huvudet. Dessutom ingen bh. = Pinsamt!

Kan ju inte neka att det är så jag går klädd när jag är ledig och inte har planer på att lämna huset. Varför ska man klä upp sig när man ändå sitter och häckar på rummet i sängen med en bok? (Fast, nästa gång bror ringer och har planer på att komma förbi - då rusar jag snabbt in i duschen!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0