Torsdag fredag lördag söndag

2008-01-13 @ 19:52:08
Jag har inte varit särskillt aktiv här på sista tiden. Har nog att göra med att jag börjar bli förkyld och inte har så mycket ork. Sen tar ju skolan en del must ur en också.
Just nu borde jag egentligen sitta och skriva på en uppsats i miljökunskap, den ska in på torsdag så det är ju inte bråttom, men det skulle vara så skönt att få den gjord. Problemet är bara att jag inte vet hur jag ska börja. Skriver lite här så får vi se om det lossnar...


Torsdag.
Först var det skola - matte, miljökunskap, lunch och sist religion (som för övrigt var den allra sista religionslektionen). Vi hade en föreläsare som pratade om Asa tron på religionen, han hette Skalleper (ja, du läste rätt) och var faktiskt ganska intressant att lyssna på. I slutet fick vi även reda på vårt betyg, jag fick, eller rättare sagt får MVG, riktigt stolt är jag!
Jag åkte hem efter skolans slut, åt och bytte om till stallkläder, sen kom mamma och jag fick skjuts till stallet. Red en häst som heter Kejsarn och det gick väl faktiskt ganska hyggligt. Vi tränade på skänkelvikningar och sluta, för mig blev det en del extra galopparbete också, då Kejsarn har lite småproblem med det.

Fredag.
Skola. Först kemi och sedan matte. Ska bli skönt nu nästa vecka då mattelektionerna skärs ner till en gång i veckan och sedan slutar vid sportlovet. Förra terminen hade vi matte 4 gånger i veckan, det var lite sådär småjobbigt, men ändå ganska positivt då man jobbade med det hela tiden och snabbt kom in i det.
Efter skolan åkte jag in till stan och shoppelishoppade. Blev två pocket böcker på Åhlens (rea), en klänning och så ett par leggings från H&M (rea). Skulle egentligen behövt köpa en kalender också, hittade en SNYGG SNYGG SNYGG på Ordning & reda, men gaaah, de är ju så dyra!

Lördag.
Kände mig riktigt hängig, men jag vill minst av allt bli förkyld nu. Att vara sjuk på helgerna går väl ann, men inte på vardagar då det är skola, man missar för mycket då.
Det blev en slappdag hemma framför tv:n. Skulle egentligen ha börjat på miljökunskaps-uppsatsen, men orkade inte...

Söndag.
Idag då.  Pappa stack tidigt imorse iväg till Grekland på jobb och kommer först hem om en vecka, så det blev mamma och jag som fick städa undan alla julsaker. Vardagsrummet känns riktigt tomt utan julgrannen, men vad ska man göra?
Har blivit en hel del tv idag också, men en promenad hann mamma och jag med också. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0