Jag lever i fruktan.

2008-03-11 @ 21:38:16
Jag är typ livrädd för min dator. Inte ordagrant, nej, nej, utan mer för vad som har hänt eller kan hända. Så nu sitter jag vid pappas dator...

Jag kanske ska ta det från början så att ni förstår? Jo, igår satt jag och kollade på film på min dator, och så helt plötsligt blir det svart och sedan blått. På skärmen står det att hårddisken har kraschat och inte nog med det, under hela "processen" så tjuter datorn som f*n.
Jag blev verkligen livrädd. Fick hjärtklappning. Började kallsvettas. (Mina bilder! Mina dokument!)
Stängde av datorn och springer direkt till min mobil för att ringa pappa som är utomlands i jobbet. Tror ni inte att han glömt mobilen hemma då? Sätter på datorn igen, loggar in. Allt ser normalt ut. Fast jag var fortfarande livrädd. Ringer bror, och då han inte vet riktigt vad som har hänt då han inte sett det så kan han inte direkt lugna mig. "Datorn kanske bara fick en knäpp?"
Jag lägger på. Tar ett djupt andetag. Går in på Mina dokument. Allt ser fortfarande normalt ut. (Men jag är ändå livrädd!) Letar fram cd-skivor och börjar bränna över bilder, men tiden går och tillslut blir jag tvungen att gå och lägga mig.

13 cd-skivor blev det totalt. Med bara bilder. Och det finns fortfarande bilder kvar! Funkar cd-skivorna? Jag vet inte.
Jag provade att sätta in en skiva på pappas dator idag, men jag får inte upp någon mapp med bilder...

Om jag fortfarande är livrädd? Ja.
När pappa kommer hem igen och kan hjälpa mig? Imorgon.


HJÄÄÄLP!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0