Loggar, hästar, EU-kort, stövlar och tävling.

2008-03-08 @ 13:04:01
Torsdagen bestod av miljökunskap och estetisk verksamhet. Och gissa om jag blev överlycklig då vi fick reda på att vi inte behöver skriva logg denna vecka? Har alltså bara 2 loggar att skriva och inte 3. :D Är ju visserligen ganska mycket att skriva ändå, men men. Får fixa klart det imorgon, söndag.
På ridningen red jag en häst vid namn Santos. Han var pigg och grymt hård i munnen, ville inte alls lyssna på mig typ. Blev därför inte så kul då han i galoppen började bocka. Har jag berättat att jag har dödsont i ryggen? Jag har haft det i någon vecka snart i alla fall. Det högg till som attan i ryggen då Santos började bocka i alla fall och då jag nästan flög av så blev det inge mer galopp under den lektionen.

Fredagen bestod av en ynka kemilektion. Åkte därefter till Nacka Forum och kollade runt lite, hittade dock inget. Åkte hem, hittade mitt EU-kort i brevlådan (är nu klar att åka till Polen i maj, med skolan - tjo!) och satte på tvättmaskinen med vita ridbyxor och skjorta till lördagens hopptävling (idag alltså).
Jag lyckades sedan ringa och övertala mamma att köpa läderstövlar med mig (=hon betalar). Så nu har jag ett par sprillans nya läderstövlar att tävla i också. Förutom min (jävla) rygg så är jag grymt taggad, om än lite nervös.

(Idag)
Ska åka om dryga 45 minuter till stallet för att tävla. Men först är det lunch (om jag nu lyckas få i mig något), blir bara mer och mer nervös här hemma. Har magknip. Fast det brukar försvinna då jag kommer till stallet och upp på hästryggen.

Tjinge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0