Jävla hästskrälle!

2008-11-10 @ 13:08:28
Jahaja. Min lediga helg blev ju inte sådär jättelyckad. Den började väl ganska bra, men sen gick det utför...

FREDAG: Hoppkurs. Kom till stallet för att finna en lerhög till häst. Jättekul. Efter avborstning och sadling var det dags för uppsittning i ridhuset. Nova var jättefin på framridningen, mjuk och följsam. Och så var det dags för hoppningen då. Rider an mot första hindret, sedan vet jag inte riktigt vad som händer men sekunden senare sitter jag i spånet. AJ! sa ryggen. Satt upp igen (något tårögd av smärta, förvåning och jagvetintevad), skrittade runt lite, lite trav och galopp (medan de andra fortsatte hoppa) och sedan försökte jag mig på hoppningen igen. Kommer över ett litet kryss - på tredje försöket. Nova var jättemaskig och kändes riktigt... annorlunda? konstig?
Ida, min ridlärare, tror Nova kopplade ihop hoppningen med den senaste ryttaren som hoppade med henne. Denne var tydligen väldigt hård i handen = dålig upplevelse. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Helt normal var hon i alla fall inte.
Ida bad mig ta ena långsidan där 5 hinder stod, hon sänkte dem dock ganska rejält efter de andras framfart, bara för att se hur Nova skulle reagera. Fort gick det. Men hon hoppade i alla fall. Och jag försökte bara hänga med... Så gott det nu gick med en helt stel ömmande rygg.
Tog "kombinationen" igen. Racerbil igen. Ida höjde. Nova hoppade. Och jag kände mig... lite skraj? skakad? omtumlad? Det vart en minst sagt konstig lektion i alla fall. Den vanligen hoppglada, småtokiga Nova var ett virrigt, ovilligt nervvrak. Och jag som hoppar med skräckblandad förtjusning hoppade nog mer som ett paralyserat skräckblandat monster.

LÖRDAG: Sov. Försökte mig på att tvätta. Efter en maskin bänkade jag mig framför tv:n med en rygg som kändes som att den skulle gå av. Och där satt jag. Hela dagen!

SÖNDAG: Om det inte var nog med ramlat-av-hästen-ont-i-ryggen så var grädden på moset, pricken på i:t (ja, ni fattar), en &¤#)/%!/? mensvärk. Tjooo! Stod säkert en halvtimme i duschen med skållhett vatten efter att jag orkat mig upp ur sängen. Funkade inte. Alvedon. Funkade inte. Värmedyna. Funkade inte. Sängen + värmedyna + en befriande sömn = himmelriket! Vaknade igen runt två. Vrålhungrig och något inte-ätit-på-länge-svimfärdig. Bänkade mig framför tv:n igen. Helt utslagen. Mamma var borta på träning hela helgen och pappa åkte till England för jobb under eftermiddagen, så bestämde mig för att ta en promenad när tv:n inte lockade längre. Var ute cirkus en timme. För att därefter åter bli en soffpotatis.

Händelserik helg jag haft, eller hur? Och här sitter jag nu, åter på jobbet, fortfarande med ramlat-av-hästen-ont-i-ryggen (men ingen direkt mördar-mensvärk, tjoho!). Jävla hästskrälle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0