30 november

2008-11-30 @ 17:15:25
Ett halvår. Sex månader. 184 dagar senare. Den 30 maj tog jag studenten och det är sjukt vad tiden har gått fort! Vart tog tiden egentligen vägen? Jag vet inte! Och på ett sätt är det lite läskigt.
Jag sprang på en gammal (oj, vad hemskt det låter - gammal?) klasskamrat, Peter, igår och han höll med om att tiden gått fort. Sommaren och hösten har bara rusat iväg. Men, den har varit fylld med roliga, intressanta, äventyrliga händelser och så ett och annat snedsteg... Men det är inte det jag tänker berätta om nu, det kan vi ta en annan gång... Det som surrar i min hjärna nu är skolan.

Ska jag vara ärlig, och detta trodde jag aldrig att jag skulle säga, så saknar jag skolan lite grann. Jag trivs med det liv jag lever nu, men jag saknar det gamla också. Är det konstigt?
Konstigt är nog ändå det jag saknar. Jag menar, till och med det jag hatade, eller det jag gillade mindre saknar jag. För att bara nämna lite av allt som saknas:
  • Alla lärare.
  • Lektionerna.
  • Läxorna.
  • Proven.
  • Klasskamraterna.
  • Allt bus vi gjorde.
  • De söta små stugorna (klassrummen).
  • Allt damm på taken.
  • De svinkalla lokalerna under vinterhalvåret.
  • Det varma poolrummet.
  • Bastun.
  • Poolen.
  • Sofforna.
  • Mistluren.
  • Torpshammar.
  • Alla roliga övningar.
  • Alla instruktörer...

Ja. Snacka om nostalgi. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0