Hjärtklappning!

2008-09-24 @ 09:58:20

Okej, en sån här bra start på dagen har jag inte haft på länge...

Kommer till jobbet, träffar en gammal klasskamrat som jobbar i samma byggnad och blir lite distraherad när jag sedan ska larma av. Blandar ihop siffrorna i koden, slår in dem gång på gång eftersom larmet inte vill godkänna denna felaktiga kod. Sedan går larmet! Hjälp! Hjärtat slår som bara den, ringer chefen som ger mig en kod så att jag kan slå av larmet och får sedan kommandot "vi hörs". Jaha? Sen då? Står som ett fån med hjärtklappning och vet inte vad jag ska ta mig till.

Andas Camilla, andas!

Blir efter några minuter uppringd av Åse som säger åt mig att ringa larmcentralen. Vi letar tillsammans fram telefonnumret, jag får ytterligare en kod och vi avslutar samtalet. Jag ringer Securitas och uppger vem jag är och vilken säkerhetskod jag har. Klart!
Ringde upp Åse för att säga att jag ringt larmcentralen och att det gick bra. Vi pratar sedan en liten stund.

Andas Camilla, andas!

Sen var det då dags att räkna gårdagens kassor. Hade fortfarande hjärtklappning. Skriver fel i rapporten först men sen så går det bra. Är efter en stund klar, kollar klockan, 40 minuter kvar till öppning. Gosh!
Bestämmer mig för att fylla på tepåsar till vår "kaffe-varmtvatten-apparat". Blir klar med det.
Bestämmer mig för att sortera alla tepåsar efter färg (hahaha). Blir klar med det.
Bestämmer mig sedan för att logga in på datorn och se om jag kan prata av mig med någon på MSN. Ingen inloggad. Nehepp!
Bestämmer mig tillslut för att blogga, på så sätt kan jag ju slå död på lite tid...

Och nu har tiden rullat iväg, 2 minuter kvar till öppning! Jag har lugnat ner mig något men måste bekänna att jag fortfarande har hjärtklappning!

Andas Camilla, andas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0