Montern är död!

2009-08-30 @ 23:00:49

Tiden går fort när man har roligt? Nja, kanske var lite att ta i, men igår plockade vi i alla fall ihop montern. Alla tycker det är skönt, mindre att göra, mindre stress och mindre rulla-tummarna-tid. :) Dock så är det ännu ett steg mot hösten, som jag i nutid har lite blandade känslor för. Jag längtar till höstmyset med stickade tröjor, brasor i kaminen, dricka te i soffan, duntofflor, färgerna på löven utomhus och så vidare. Däremot så längtar jag inte till höstkylan och vinterrusket. Huh!

Helgen har varit ganska så lugn och skön. I alla fall jobbmässigt. Blev visserligen en del övertid igår, men det rundades av fint med en kräftskiva på kontoret. Roligt att träffa alla ballongmänniskor som jag i år inte haft möjligheten att träffa så ofta. Blev lite sent, var hemma strax före två, men jag var i alla fall nykter och slapp baksmälla idag (som jag tror några andra inte slapp däremot).

Det har blivit mycket Segwayturer för min del i helgen, hela fyra (av fyra) stycken, men jag är glad så länge det inte regnar. Idag hade jag två jättemysiga turer, en ut till Djurgården med ett gäng härliga tanter och så den längre turen runt 4 stadsdelar. Första turen kunde vi inte ha mer tur på än vad vi hade, vi hann precis runt Rosendals trädgård innan Tjejmilen sprang förbi. Skönt det, annars vet jag inte vart vi hade tagit vägen.

Jag känner att ögonlocken börjar falla ihop snart, inte så konstigt dock då jag inte sovit så jättebra de senaste kvällarna. Ända anledningen att jag kom upp ur sängen imorse var vetskapen om att jag är ledig imorgon och kan sova hur länge jag vill. Och med de orden tänkte jag säga god natt, för jag har faktiskt ingen lust att sova bort hela dagen. :)

Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0