Vad är det för fel på tjejer i 20-årsåldern?

2009-01-05 @ 17:49:49
Snart går jag en dyster tid till mötes, se bara:

Less is more means more is less, more or less

ICA, Halmstad

Två tjejer ~20 står vid mejeridisken och inhandlar varor till vad som verkar bli en tacokväll.
Tjej 1: Alltså kolla på det här!
Hon plockar en 2dl crème fraîche från hyllan och pekar på etiketten.
Tjej 2: Vadå?
Tjej 1: Kolla, 30% fett! Det är ju jättemycket!
Tjej 2: Ja fy, men vi måste ju ha crème fraîche. Vad ska vi göra?
Båda står tysta en stund och ser förkrossade ut när den ena tjejen ser något på hyllan och skiner upp som en sol.
Tjej 1: Kolla! Den burken är på 5dl!
Tjej 2: Ja vadåra?
Tjej 1: Men fattar du inte? Om vi köper 5dl-burken istället för 2dl-burken så är det ju 30% fett utspätt på en större yta.
Tjej 2: Men åh det är ju klart. Fan va bra vi är!
Och så traskar de vidare i butiken.


I can show'er

Buss 14, Västerås

Två tjejer ~20 sitter och pratar om hur drygt det är att springa fram och tillbaka till tvättstugan. Den ena av dem har uppenbart bråttom hem för en kommande tvättid.
Tjej 1: Och jag måste verkligen tvätta mitt duschdraperi, det är alldeles hårt i nederkanten. Men alltså var ska man hänga upp något sådant på tork?


Medpassagerarna tappade hakan men hon behöll masken

Spårvagn 4, Göteborg

Tjej ~20 (i sin mobiltelefon): Hej, är det Västtrafiks hittegodsavdelning? Vad bra. Jag hade en lite tuff helg och jag undrar om ni fått in en legitimation med namnet Sofia? Inte? Nähä... Men... har ni fått in mina svarta trosor då?


Kommer såklart från Tjuvlyssnat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0