Mitt spännande liv.

2009-05-03 @ 21:42:50
Linnea saknade ett riktigt långt blogginlägg av mig och jag kan ju gärna inte vara sämre än hennes finfina uppdatering idag. :) Så det här har jag gjort de senaste dagarna:

Torsdag: Jobbade tillsammans med Carro och Isabell, samt Claudia och Hanna från Wallmans. Claudia och Hanna jobbade halvdag - fusk ju! Men det var ganska lungt på jobbet efter tre dagars "helvete", så det gick bra. Sen var Linnea en avlastande ängel som satt på kontoret och tog telefonen och mailen, jag kunde med andra ord koncentrera mig på att utbilda tjejorna för säsong 2009. :)
Efter jobbet åkte jag hem och tog det lungt, var inte upplagt för annat efter måndagens-onsdagens stressande och kaosande. Slökollade lite på tv, men gick och la mig ganska tidigt. Trötter!

Fredag: Sovmorgon! Vaknade utvilad och glad och tog det lungt fram tills jag åkte till jobbet vid 15-tiden. Flygsäsongen startade med kanonväder och jag jobbade som värdinna med Rob, Willes och en ny kille vid namn Björn. Gick toppen, startade Årsta och landade Frescati. Var underbart att flyga igen efter så många månader. Tror jag har blivit lite av en ballongnörd. Flygcert nästa kanske?


(Bild från förra året!)

Lördag: Sov inte så jättelänge med tanke på en sen fredagskväll. Var väl uppe runt 10:30. Ringde chefen som hade sms:at mig en stund tidigare och behövde hjälp, men det hade han redan fått.
Huset var tomt, mamma var på målarkurs under helgen och pappa meckade med båten ute på Värmdö. Åt frukost framför tv:n, såg några avsnitt av Scrubs jag bandat in, därefter en snabbdusch innan jag drog mig in mot stan. Knallade hela Götgatan på jakt efter en väska, men helt fruktlöst. Vände och tog tunnelbanan mot jobbet och en Segwaytur med Linnea. Var kul att äntligen träffa henne igen, har blivit lite av en bristvara sedan hon slutade! :( Kul hade vi och jag lärde mig (förhoppningsvis i alla fall) den längre turen vi har.
Efter turen tog vi en vänta på stan och sen skiljdes vi i Slussen för att åka åt varsitt håll. Jag åkte hem, till ett fortfarande tomt hus, där det blev pizza framför tv:n. (Oj, vilken soffpotatis det verkar som att jag är!) Först vart det Robinson och därefter, med sällskap av pappa som kom hem, ett antal dåliga filmer.

Söndag: Dagen idag. Bytt lakan i sängen, tvättat och hängt tvätt på tork. Deklarerat. Mött mamma vid bussen, var duktig och joggade dit ner. Ojoj! :) Och, ja... Vad har jag mer gjort? Fått kläm på det där med att deklarera tror jag, hjälpte mamma och det gick galant.
Sen har jag nog inte gjort så mycket mer. En helt vanlig tråkig söndag med andra ord. Mamma har ropat på mig ett tag om att dricka en kopp te, så om fröken Linnea är nöjd nu så ska jag kila från datorn!? ;) Sen väntar sängen och så småning om en ny jobbdag imorgon med ytterligare en provjobbare. En Mr Provjobbare denna gång. Kul kul! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0