Om blickar kunde döda...

2009-11-27 @ 23:58:12
...så skulle jag vara stendöd nu. Inte vet jag varför, för jag ser inte att jag gjorde något fel? I alla fall, efter att jag bommat igen butiken kilade jag till FC för att bomma igen där med, lite knasigt med personalen idag. Lite kassastrul och skit senare kom jag äntligen iväg, kom ner till tunnelbanan och står snällt och väntar som alla andra. Tåget skulle gå om två minuter, en minut, noll minuter, men dök något tåg upp? Nej. Då ser jag att tåget står och väntar precis innan perrongen, ser skitskumt ut. Nördig som jag är tar jag upp mobilen och fotar. Då tutar chauffören, hoppade skithögt. Sedan efter några minuter börjar tåget rulla in på perrongen och det ser ut som chauffören stirrar på mig när han kör förbi, med världens svartaste blick. Var det mig han var sur på eller? För att jag fotade? Helskumt var det!
Kliver på och tio minuter senare har vi inte ens kommit fram till Gamla Stan, otroligt segt gick det. Kollar på klockan gång på gång och ser den ticka närmare min buss som ansluter till nästa buss, som tar mig en station längre. Ja, jag har sagt det förut, jag är lat ibland. Kommer i alla fall fram till Slussen till slut, resan tog nog 20-30 minuter och jag missar bussen med en minut. Kul. Otroligt kul.
Slutade med att jag tog en annan buss och på något mirakulöst sätt hann jag med den anslutande bussen i alla fall. Tjoho.

Förövrigt har dagen varit lite kaosartad. I alla fall i morse då nya hemsidan publicerades lite i panik. Varken Åse eller jag var särskillt beredda. Telefonen börjar ringa. Vi hade inte koll på någonting. Vissa priser var knasfel på sidan. Förvirrande var det, i allra högsta grad. Vi fick tillslut kläm på det och under eftermiddagen rullade det på riktigt bra!


Dagens jobbigaste: Vetenskapen om att vi måste ändra om alla "artiklar" i systemen. Brons, brons med box, brons med lyx, brons med lyx+,och det är bara en bråkdel. Åse suckade högt. Jag suckade högt. Men tillslut kom vi överrens att jag fixar det när den beställningen med "ny artikel" rullar in, på så sätt skulle vi slippa att ta allt på en gång. Vi lurar oss själva lite helt enkelt!
Dagens roligaste: Kunden som tyckte jag hamnat på rätt ställe och att mig skulle man vara rädd om. Sådan fin kritik blir man äckligt glad av. :)

Nej, nu ska jag sova. Åker på att jobba förmiddag imorgon i alla fall, trots att jag ville vara ledig. Typiskt. Chefen uppskattar det i alla fall, det sa han i telefon när jag var påväg hem. Sådant blir man också äckligt glad av. Hihi.
Förresten, imorgon kväll blir det Stockholm Horse Show med Beck, vi ska uppleva gamla minnen - så se upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0