Vecka 38

2009-09-20 @ 00:49:50

Det känns som det har blivit en vana att helg-blogga för mig, men vad gör det - jag är ju (tillfälligt) tillbaka igen nu, eller hur? Jag har äran att vara långledig denna helg, fredag-lördag-söndag, något jag kommit underfund med skulle vara trevligt varje vecka, men det går ju inte. Tyvärr.

Så, vad har jag gjort under veckan? Ärligt talat, inget speciellt direkt. Jobbat, jobbat och jobbat. Men det är inte så illa pinkat det heller, vad brukar man göra under en vecka egentligen? I tisdags jobbade jag över som fan, 23:30 bommade vi igen Fun City efter en abonnering med 60 pers - gosh! Men det gick, vi är inte så tokiga vi som jobbar där! :)
Jobbmånaden slutade och jag landade på 207,5 timmar. Ja, jag har inget liv. Jag bara jobbar. Hahaha. Men det börjar redan bli mindre att göra så det kompenserar. (Hur det nu kan göra det? Jag svammlar bara. Ta inget allvarligt.)

Torsdagen var en fredag för mig och under fredagen så blev det lite jobb i alla fall. Åse undrade om jag var intresserad av att flyga lite och jag var inte sen att tacka nej. Men! Att jobba med ballongerna ser jag inte som ett jobb, det är rent nöje för mig. Med viss risk för att klassas som en ballongnörd vid det uttalandet, men jag har ju i alla fall ett jobb som kan mätta mitt intresse.
Startade Brunna och flög till Vallentuna flygfält, ganska så trevlig flygrutt och oj, vilket toppenväder vi hade.

   
Haha, på sista bilden kan man se Tore (som jag flög med) och Åse rejsa in på Vallentuna. Damerna först var inte den tanke Tore tänkte, störst först vettni!


Lördagen idag försvann bara iväg. Tagit det ganska lungt, egentligen för lungt för jag tänkte städa och tvätta järnet. Men de som känner mig vet ju att jag är lite lat på den sidan. I alla fall när det gäller hemmet. Lite har jag i alla fall fått undan och lite, lite har jag tvättat. Alltid något!

Imorgon är det söndag och då ska jag äntligen, äntligen träffa Becka igen. Vi har inte träffats på över ett år, sedan hon tog studenten, så det ska bli grymt roligt. Vi har försökt få till några tillfällen att träffas under de senaste veckorna men det har alltid kommit något emellan (läs: mitt jobb).
Eftersom hon har hand om båda sina medryttarhästar slår vi två flugor i en smäll och tar en ridtur. Jises, vad jag kommer ha träningsvärk imorgon kväll, har ju inte ridit på ett halvår så det är väl rätt åt mig. Till hösten (ja, det är fortfarande sommar enligt mig, ballongsäsongen håller ju fortfarande på!) ska jag sjutton hitta något att rida på, nu tycker jag det är dags efter flera års velande.

Inte för att jag är trött, men det är väl dags att gå till sängs.
Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0