Fröken Sjukling.

2010-04-02 @ 02:34:47
Jag har varit hemma förkyld hela veckan och det suger verkligen. Jag hatar att vara hemma och inte göra någonting, har alltid gjort och kommer alltid att göra.
Ska väl kanske vara glad att jag numera kan kolla på tv eller sitta framför datorn mer än 30 minuter utan att däcka med fyrkantiga rödsprängda ögon och dunkande huvudvärk, som tidigare i veckan. Men ändå, det suger att vara hemma och det suger att vara sjuk.

Jag har sagt det förut, jag är lite av en arbetsnarkoman och det kliar i fingrarna att få gå utanför dörren och åka iväg och jobba. Lite av en abstinens faktiskt. Jag kanske är mer sjuk än jag tror? Haha. Nej, skämt å sido, nu ska jag genomlida påsken och sedan ska jag för hoppningsvis vara så pass frisk att jag kan jobba igen. Efter en och en halv veckas frånvaro. 10 hela dagar. Jises, hur har jag kunnat överleva?

Det är lite lustigt att det inte går något roligt alls på tv på dagarna och sedan under kvällarna och nätterna kommer allt intressant. Nu får ni inte missförstå mig och tro att jag menar erotikfilmer, jag menar vanliga roliga serier, även om de är repriser och kanske lite old fashion. CSI, Law & Order och så vidare.
Det negativa är att de vanliga döda (läs föräldrar) inte direkt uppskattar detta. Sova ska man göra på natten och uppe ska man vara under dagen. Att sitta och kolla på serier mitt i natten stör. Sorry, jag är sjuk, mitt liv suger.

Idag fick jag en ny hobby på Facebook, förutom Farmville och Mafia Wars. Bricks Breaking. Jag har blivit lite besatt i tanken att jag måste slå min farbror. (Återigen, jag är nog inte riktigt frisk.)
Linnea kommer få en tuff vecka med mig nästa vecka, så Facebookspelsberoende som jag har blivit. :)

Nej, jag har egentligen inget mer vettigt att skriva. Och så ropar de vanliga döda att jag ska gå och sova. Det är visst natt igen, har nog missat det.
God natt! Eller god morgon kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0