Mamma Mia!

2010-02-28 @ 22:14:54
Mamma satt och läste i senaste Mersmak, tidningen man får när man är medlem hos Coop. Så får hon syn på en annons för Mamma Mia, som med sin internationella turné kommer till Sverige i höst. Är man Coop-medlem så får man 100 kr rabatt per biljett.
Mamma börjar mummla om att man kanske ska gå, att 300-400 kr (som hon tror att biljetterna kostar) är väl värt för att se den. Jag är inte sen att nappa (även om jag tror att biljettpriset är mycket högre), kilar efter min bärbara och går in på Ticnet, via Live Nation som annonsen hänvisar till. De bästa platserna kostar 630 kr, mamma smäller av. Så får hon syn på att handikappsplatserna kostar 480 kr.

Men om vi kommer dit med rullstol, ser showen och sen när den är slut så reser vi på oss och säger: Åh, (Mamma Mia!) ett mirakel, jag kan gå!

Jag tittar på mamma, hon ser gravallvarlig ut och så brister vi båda ut i gapskratt. Sen börjar mamma ångra vad hon sa:

Nej, usch, så får man inte säga...

Och jag skrattar om möjligt ännu mer.

Tillslut kom vi fram till att med 100 kr rabatt så kostar biljetterna 530 kr, vilket egentligen inte är sådär jättemycket. Eller okej, jag tycker inte det är så mycket medan mamma fortfarande sitter och muttrar. Vi börjar leta efter bra platser och finner till slut tre platser till oss samt pappa torsdagen den 21 oktober. Mamma börjar bli lite taggad igen, se glad ut. Så är det dags för betalningen och mamma får stora ögon när hon inser att det tillkommer serviceavgift också. Muttrandet kommer tillbaka. Ögonen skjuter blixtar. Och jag bara skrattar. 

Och vet ni? Någonstans, så tror jag att hon önskar att hon vore lite, lite handikappad. Men bara för en kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0