Helgen i korthet

2009-09-08 @ 23:41:26
Lördag
Jobbade fyra timmar på förmiddagen, SegwayPolo stod på schemat tillsammans med Linnea. Busiga pojkar och två småtrasiga Segways - hoppla!



Därefter mötte jag upp Åse och vi tog bussen ut mot Djurgården (igen), där vi mötte upp Andreas samt Ellen, Mattias och deras kompis Jonas och Mattias föräldrar. Vi åt en snabb lunch och sedan styrde vi kosan mot Gröna Lund. Vet inte hur vi lyckades, men vi hann åka allt, ta två glas och Åse hann till och med vinna en 2 kg Dumlepåse på Fazer-hjulet.

Apropå Grönan måste jag ändra uppfattning om huruvida Insane är läskigare än Frittfall, jag hade fel. Tokfel. Hur kunde jag innan jag åkt Insane förra gången tro att Insane är läskigare? Frittfall kommer jag nog alltid åka med mer skräck än förtjusning!

Efter Grönan tog vi en lång promenad till Norrmalmstorg och Zanzibar, där det blev cider/öl/rosé - trevlig avslutning på en trevlig dag!

Söndag
Det andra inplanerade mötet med min gamla kompis Rebecka blev än en gång inte av. (Ja, jag ÄR hopplös. Ibland i alla fall.) Tredje gången gillt kanske?
Jag sov bort halva dagen och sen var det lite husbestyr innan det var dags att fixa till sig och åka in till stan. Mamma och jag gick och såg De tre musketörerna på Stockholms Stadsteater. Grymt bra teater, helt klart sevärd! Så... Grattis till er som har biljetter och sorry till er som inte har, då den är helt utsåld resten av hösten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0